Wat is KNLTB Competitie?

Jaarlijks organiseert de KNLTB verschillende competities waaraan elke tennisser van de vereniging kan deelnemen. Er is een zeer divers competitieaanbod voor zowel senioren, veteranen als voor de jeugd, op iedere dag van de week en voor elke leeftijd. Het maakt niet uit of je net begonnen bent of al langer speelt; iedereen kan meedoen. Er zijn drie perioden waarin er gespeeld wordt. Je kunt per competitie kiezen of je meedoet of niet.

• De voorjaarscompetitie: een competitie van 7 achtereenvolgende weken (de meeste dagen van de week) of 5 keer spelen om de week (op de vrijdagen) in de periode van april tot juni.
  • De zomeravondcompetitie: een competitie van 7 achtereenvolgende weken in de maanden mei en juni.
  • De najaarscompetitie: een competitie van 5 achtereenvolgende weken in de periode van september tot november.

De tegenstanders zijn teams van andere verenigingen, voornamelijk uit de directe omgeving/regio. Je speelt zowel thuis- als uitwedstrijden. Er kan in diverse spelsoorten ingeschreven worden, wedstrijden zijn zowel doordeweeks als in het weekeinde. Een competitieteam bestaat in principe uit 6 spelers, hiervan moeten er elke wedstrijd tenminste 4 personen aanwezig zijn.

De Vereniging Competitie Leiders (VCL's) stellen de teams samen, waarbij rekening wordt gehouden met de inschrijvingen, individuele wensen en voorkeuren van de leden, voor zover de reglementen van de KNLTB dat toelaten.

8&9 Tennis is een competitievorm speciaal voor tennissers die 17+ zijn, een speelsterkte 8 en 9 hebben en net begonnen zijn met tennis of voor degenen die graag competitie spelen op zijn/haar eigen niveau. 8&9 Tennis wordt aangeboden op donderdagavond en zondagmiddag en kan gespeeld worden zowel bij de Voorjaarscompetitie als bij de Najaarscompetitie. Er worden twee dubbels gespeeld, waarin alle combinaties mogelijk zijn (DD, HD, GD). Zo kan het voorkomen dat twee vrouwen spelen tegen een man en een vrouw of tegen twee mannen. Een team bestaat uit minimaal 3 spelers. Teams kunnen in de twee klassen ingeschreven worden: 8 & 9 Tennis in de 1ste klasse : voor 8 en 9 spelers die al een poosje tennissen of in het verleden getennist hebben 8 & 9 Tennis in de 2de klasse: voor 8 en 9 spelers die net met tennissen begonnen zijn.

LET OP: Als lid van LTC Zelhem heb je een persoonlijke ledenpas ontvangen, deze moet je elke competitiedag bij je hebben als je deelneemt aan de competitie. Ben je je pas kwijt geef dit dan snel door via [email protected]

Inschrijven competitie

Vanuit de vereniging wordt er gecommuniceerd wanneer je je als tennisser moet inschrijven voor de competitie. Houd hiervoor de mail, de nieuwsbrief en de site van LTC Zelhem in de gaten.

Wanneer ben je junior, senior of veteraan?

• Junior: ben je tot het jaar waarin je 18 wordt.
  • Senior: ben je met ingang van het jaar waarin je 18 wordt.
  • Veteraan: ben je met ingang van het jaar waarin je 35 wordt.

Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer informatie over de competitie, stuur dan een mail naar [email protected]