Toernooien

LTC Zelhem organiseert jaarlijks twee open KNLTB toernooien en een aantal kortdurende (meestal 1 dag, een middag of een avond) toernooien.

Warming-Up toernooi en Cooling-down toernooi

Ieder jaar wordt er in het voorjaar het Warming-Up toernooi en in het najaar het Cooling-Down toernooi georganiseerd. Dit zijn open KNLTB toernooien waarvoor ook KNLTB leden van andere verenigingen zich kunnen inschrijven. Toernooien die volgens de richtlijnen van de KNLTB worden georganiseerd. Het zijn beiden mix/dubbel toernooien waarin gespeeld wordt in de klasse 5 t/m 9 (soms ook in speelsterkte 4), leeftijd 17+. Tijdens de toernooiweek wordt er een gezellige avond georganiseerd en de finale dag (zondag) zorgt onze culinaire commissie voor een fantastisch buffet.

Voor deze toernooien kan ingeschreven worden via mijnknltb.toernooi.nl en via de inschrijfkaarten die ongeveer anderhalve maand van te voren in ons clubgebouw liggen.

Kortdurende toernooien

Jaarlijks worden er verschillende toernooien georganiseerd. Soms zijn ze alleen toegankelijk zijn voor onze eigen leden maar geregeld is er ook ruimte voor mensen die kennis willen maken met tennis en onze verenging.

Voorbeelden van toernooien die de laatste jaren zijn georganiseerd:

• het All You Need is Tennis toernooi: een tennistoernooi voor jong en oud! De teams bestaan uit familie, vrienden en kennissen van minimaal 12 jaar oud. Eén team (4 tot 6 personen) aan het eind van de dag de wisselbeker in ontvangst mag nemen.
  • het Straten toernooi: teams gevormd door bewoners van dezelfde straat strijden tegen elkaar.
  • het Stampotten toernooi: een avondtoernooi alleen voor leden.
  • Pizza toernooi: een zondag lekker tennissen en pizza eten.