We mogen weer dubbelen!

23 mei 2020

De mails naar de gemeente hebben ertoe geleid dat we vanaf nu mogen dubbelen! De gemeente heeft, gelet op de goede voorzorgsmaatregelen die we hebben getroffen en de heldere communicatie met de leden, besloten om ons toestemming te geven. We zijn daar heel blij mee!

Maar we willen graag nogmaals benadrukken dat de regels nageleefd moeten worden. Wanneer bij controle blijkt dat de regels op het park niet worden nageleefd, dan kan dubbelen weer verboden worden of in het ergste geval zelfs het hele park afgesloten worden.

Gelukkig houden de meeste leden zich goed aan de regels, maar er zijn ook leden die er moeite mee hebben en denken gezellig samen koffie te kunnen drinken op het terras met meegebrachte koffie en bekers. Laat duidelijk zijn dat het terras gesloten is. Het tennispark is open om te tennissen en na het tennissen ga je gelijk naar huis. Als de gemeente constateert dat mensen op het park blijven na het sporten dan kan de toestemming om te tennissen worden ingetrokken.

Spreek elkaar er dus gerust op aan wanneer regels worden overtreden. Het is in het belang van ons allemaal dat de regels worden opgevolgd. Want er wordt gecontroleerd.

Nu het dubbelen weer is toegestaan nog even een update van de afspraken en aandachtspunten:

• Als je verkouden of snotterig bent dan blijf je thuis
  • Houd altijd 1,5 meter afstand, ook op de baan
  • Kom maximaal 10 minuten voorafgaand aan het gereserveerde uur
  • Vertrek gelijk nadat je de baan verlaat, blijf niet op het park rondhangen om bij te kletsen
  • Reserveer de baan via de app en geef aan met wie je speelt (bij een dubbel geef je de andere drie namen dus door)
  • Voor de duur van de reservering maakt het niet uit of er enkel of dubbel gespeeld wordt. Voor beiden geldt de duur van een uur.
  • Alleen de leden die geregistreerd zijn door middel van de baanreservering mogen in dat uur op het park en de tennisbaan zijn
  • Je mag vier keer per week spelen en maximaal op twee doordeweekse avonden.
  • Toss-activiteiten worden niet opgestart. Banen zijn alleen beschikbaar voor les en op basis van de online reservering.
  • Meer dan vier personen op een baan is niet toegestaan