Warming-up toernooi 2024

02 april 2024

Dit jaar stond het Warming-up toernooi editie 2024 gepland van 17 tot en met 24 maart met in totaal 105 inschrijvingen in de klassen 6 t/m 9.

Met het vaste vijftal is de toernooi commissie aan de slag gegaan met het organiseren en plannen van dit toernooi. Door de opgedane ervaringen van de voorgaande toernooien verliep dit op rolletjes! Nadat het weer bestudeerd werd en de inschatting gemaakt kon worden dat er een kans in zou zitten dat we dit jaar geen sponsen nodig zouden hebben voelde dit enigszins vreemd! Dit, vanwege het feit dat wij onderling hebben besproken of we het toernooi zo langzamerhand niet om moesten dopen naar de nieuwe naam; “LTC sponstoernooi 2024” Dit toernooi waren wij namelijk tot de tanden bewapend met een hagel nieuwe spons machine welk een goede vervanger bleek te zijn voor de warming-up…..

Wat hadden we maandag, dinsdag en woensdag prachtig tennisweer met mooie goed geprepareerde droge tennisbanen wat resulteerde in spannende partijen met hier en daar een lach en zelfs een traan. Gelukkig werd de pijn verzacht na de tijd in de kantine waar Jeroen en Monique de bar weer tot in de puntjes onder controle hadden met heerlijke hapjes en bittergarnituur.

Donderdag kwam de klad er een beetje in met het weer. De droge banen moesten plaats maken voor natte zware banen maar prima bespeelbaar zonder dat er een spons aan te pas kwam. Er werd zowel op het speelveld als lang de lijn genoten van de spannende wedstrijden die afgerond werden.

Vanaf vrijdag kwam het spreekwoord; Maart roert zijn staart om de hoek kijken! Maartse buien vielen op de Zelhemse banen wat de nodige stress veroorzaakte bij de wedstrijd commissie. Verschillende buienradars werden kapot gekeken maar het veranderde de situatie niet! De wedstrijd commissie werd omgedoopt tot de spons commissie en gingen aan de slag met zowel de nieuwe spons machine als met de losse sponsen. Leden hielpen mee om de plassen van de banen te verwijderen zodat we tussen de buien door toch de wedstrijden konen afronden. Spelers schuilden tussendoor in de kantine onder het genot van een kop koffie en de muzikale klanken uit de DJ-set van Jeroen.

Het finale weekend zag er spannend uit, zowel aan wedstrijden als het weer. Op de zaterdag werden de halve finales probleemloos gespeeld wat mooi en spannend tennis opleverde. De zondag was erg regenachtig. Maarrrrrrr, om 12:00 uur opende Jeroen het culinair buffet onder het toeziende oog van de culinaire commissie. Wat hadden de dames er weer een feest van gemaakt, top! Dit bleek een goede pleister op de wonden te zijn voor de spelers die moesten wachten op de regenbuien en de sponsploeg die de banen prepareerde. De laatste wedstrijden werden met een serieuze handicap afgerond wat soms bizar spel opleverde als de bal in een plas water stil bleef liggen. Het plezier was er gelukkig niet minder om. Wat een bikkels hebben op de baan gestaan om de wedstrijden af te ronden. En uiteindelijk is dit ook gelukt waarna om 16:00 uur de prijsuitreiking plaats vond onder de bezielende leiding van Andre, onze penningmeester.
Al met al een zeer geslaagd toernooi om op terug te kijken waarbij spelers aangaven dat ze genoten hadden en zeer zeker terug zouden komen voor het aanstaande Cooling-Down toernooi.

Met vriendelijke groet,
De Toernooicommissie.