Vrijwilliger van de maand Mei

01 juni 2024

Onze vereniging draait op vrijwilligers. Zonder vrijwilligers kan onze vereniging niet bestaan. Als vereniging zijn we ontzettend blij met onze vrijwilligers en danken hen jaarlijks met een vrijwilligersmiddag.

Als blijk van waardering willen we, in een nieuwe rubriek, maandelijks een vrijwilliger in het zonnetje zetten:

Vrijwilliger vd maand:   "Bennie Sprenkelder"

Ik ben Bennie Sprenkelder. Monique Starink heeft mij als vrijwilliger van de maand gekozen. Dank je wel Monique.

Ik ben eigenlijk niet zo'n schrijver, meer iemand van de praktijk. Mijn bijdrage als vrijwilliger voor de L.T.C. Zelhem is dus meer van praktische aard. Op elke eerste maandagmorgen van de maand regelde ik de werkzaamheden op en rondom de tennisbanen. Deze taak heb ik overgenomen Jan Bulten, die dit ook jarenlang gedaan heeft. Toen waren er net nieuwe banen aangelegd.
Ik ben al meer dan 40 jaar lid van deze vereniging, waar ik het heel goed naar mijn zin heb. Lekker sportief buiten een balletje slaan en fijne mensen om me heen. Ook in meerdere tenniscompetities gespeeld (heren en mix).

Het tennispark ligt op een prachtige locatie midden in de natuur met veel bomen en groen. Om het park netjes en mooi te houden is er veel onderhoud nodig. Denk aan de bladeren ruimen, heggetjes knippen, onkruid wieden en de banen verzorgen. Ik vind het belangrijk dat het park er mooi bij ligt, daar werk ik met veel plezier aan mee. Samen met een fanatieke en gezellige groep mensen, die dan ook die ochtend hard werken op het park. Ook ging ik vaak alleen naar het park om werkzaamheden te doen. Heerlijk rustig bezig zijn in de natuur met de vogels, egels en reeën om mij heen.

Ook in de tijd dat de kantine aan renovatie toe was, heb ik daar mijn steentje aan bij gedragen.   Omdat ik al 12 jaar als beheerder van het park werkzaam ben geweest, vind ik het fijn dat iemand anders de ploeg aanstuurt. Gelukkig heeft Henk Voorend dit van mij overgenomen. Wel help ik bijna elke schoffelmorgen mee.

Voor de volgende vrijwilliger van de maand wil ik graag Inie Hebbink uitnodigen.

Groet Bennie.

Vorige vrijwilligers van de maand:
Dick Sein, Iris Maalderink, Gijs van Doorn, Jeroen Schutten, Hanny Rhebergen, Remco Hoekman, Monique Starink.