Vanaf 16 maart mogen we weer dubbelen

10 maart 2021

Het kabinet heeft afgelopen  maandagavond 8 maart aangekondigd dat de huidige maatregelen in de strijd tegen het coronavirus van kracht blijven, maar dat enkele kleine aanpassingen mogelijk zijn. Het belang van sporten en bewegen voor de fysieke en mentale gezondheid wordt onderkend en is aanleiding om nu ook iets meer ruimte te geven aan volwassenen vanaf 27 jaar.

Vanaf dinsdag 16 maart mogen volwassenen van 27 jaar en ouder buiten op sportaccommodaties met maximaal 4 mensen sporten. Tennis met 4 personen op een baan is dus weer toegestaan! Voorwaarde is wel dat spelers van 27 jaar en ouder 1.5 meter afstand van elkaar houden en niet van groep wisselen.

Zolang de avondklok geldt en we daardoor maar beperkt ’s avonds kunnen tennissen is het toegestaan om maximaal 2 uur op week op doordeweekse avonden (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag) te spelen.

Nu het dubbelen weer is toegestaan nog even een update van de afspraken en aandachtspunten:

• Als je verkouden of snotterig bent dan blijf je thuis (er wordt aangeraden om je dan te laten testen)
  • Spelers van 27 jaar en ouder houden altijd 1,5 meter afstand, ook op de baan
  • Kom maximaal 10 minuten voorafgaand aan het gereserveerde uur
  • Vertrek gelijk nadat je de baan verlaat, blijf niet op het park rondhangen om bij te kletsen
  • Reserveer de baan via de app en geef aan met wie je speelt (bij een dubbel geef je de andere drie namen dus door)
  • Voor de duur van de reservering maakt het niet uit of er enkel of dubbel gespeeld wordt. Voor beiden geldt de duur van een uur.
  • Alleen de leden die geregistreerd zijn door middel van de baanreservering mogen in dat uur op het park en de tennisbaan zijn
  • Je mag vier keer per week spelen en maximaal twee uur op doordeweekse avonden.
  • Toss-activiteiten worden niet opgestart. Banen zijn alleen beschikbaar voor les en op basis van de online reservering.
  • Meer dan vier personen op een baan (excl. de trainer) is niet toegestaan
  • Publiek is niet toegestaan
  • Volg de uitgezette routing
  • Clubhuis is alleen toegankelijk voor toiletbezoek en de bediening van de baanverlichting

Wij wensen iedereen veel tennisplezier en gezondheid.
Sportieve groet,
Het bestuur