Nieuw bij LTC Zelhem: Winter laddercompetitie

14 november 2020

Omdat er deze winter geen toernooien worden georganiseerd en we als vereniging naast onze bekende tennismaatjes weinig andere leden tegenkomen, gaan we voor onze seniorleden (leden vanaf 18 jaar) een winter-laddercompetitie starten. Een mooie manier om tijdens deze coronatijd andere leden tegen te komen en samen een balletje te slaan. Natuurlijk zijn de corona maatregelen ook tijdens de laddercompetitie van kracht.

De laddercompetitie is een uitdaagsysteem, waarbij spelers elkaar - volgens bepaalde regels - individueel kunnen uitdagen tot een officiële tennispartij met als doel steeds hoger op de ''ladder'' te komen. Zodoende beklim of daal je op de ladder.

De Laddercompetitie is een competitie die uitsluitend gericht is op leden van de vereniging. De winter laddercompetitie bij LTC Zelhem start op 1 december 2020 en eindigt op 1 maart 2021. Er is voor gekozen om verschillende laddercompetities te starten zodat seniorleden die aan meerdere ladders willen deelnemen daar de mogelijkheid voor krijgen.
Je kan deelnemen aan 1 (gender neutrale) enkel laddercompetitie en 3 verschillende dubbel laddercompetities (Dames Dubbel, Heren Dubbel en Mix Dubbel).

Iedereen kan zich vanaf vandaag voor de verschillende laddercompetities inschrijven. In de competities zullen de leden die zich opgeven, ingedeeld worden aan de hand van hun ranking. In de dubbel laddercompetities wordt de ranking van de twee leden die één team vormen, opgeteld. Degene of het team met de beste ranking staat bovenaan de ladder. Iedereen die na 1 december alsnog mee wil doen, begint onderaan de ladder.

De deelnemers hebben als enige verplichting om binnen 7 dagen de uitdaging aan te gaan.

De winnaar van een wedstrijd is degene (of het team) met twee gewonnen sets. Bij een setstand van 6-6 wordt er tie-break gespeeld. De spelers bepalen voor het begin van de wedstrijd of ze, als er een derde set nodig is om een winnaar te bepalen, een derde set gaan spelen of dat de derde set een super-tie break wordt.
Lijkt het je leuk om deze winter wat wedstrijdjes te spelen en andere leden uit te dagen, schrijf je dan via de clubapp in voor de laddercompetitie. Je kan de laddercompetitie vinden binnen de clubapp bij: Spelen > Wedstrijden > Laddercompetitie.

Onderaan dit bericht kan je een instructie downloaden met een uitgebreidere handleiding mocht je daar behoefte aan hebben.

Ook beginnende leden worden opgeroepen om mee te gaan doen aan de laddercompetities. Het is een mooie manier om andere leden te leren kennen en om wat wedstrijd ervaring op te doen.

We hopen dat veel leden plezier gaan beleven aan dit nieuwe initiatief en zijn benieuwd welke leden 1 maart 2021 zich winnaar mogen noemen van de verschillende winter laddercompetities van LTC Zelhem.
Mocht je nog vragen hebben, dan kan je een mailtje sturen naar [email protected]

instructie laddercompetitie.docx