Heropening clubhuis per 1 juli 2020

28 juni 2020

De barcommissie heeft in de afgelopen weken hard gewerkt om tot een plan te komen om de heropening van het clubhuis mogelijk te maken. We hebben deze naar de gemeente gestuurd en toestemming gekregen om het clubhuis per 1 juli open te stellen. Dit wel met strakke richtlijnen en goed geïnstrueerde barvrijwilligers. Hieronder enkele belangrijke elementen:
• Open op vastgestelde tijden
• Eén persoon per tafel bestelt bij de bar op de aangegeven plek en één persoon per tafel brengt de vieze glazen terug naar de bar op de daarvoor aangewezen plek.
• Alleen de barmedewerker komt achter de bar, anderen zijn daar niet toegestaan
• Betalen alleen mogelijk met PIN
• We zitten op 1,5 meter afstand van elkaar
• Er is een aparte ingang (deur bij het terras) en uitgang (reguliere deur in de hal)
Het volledige protocol plaatsen we online en vind je in de bijlage.
We hebben van de gemeenten te horen gekregen dat we bij controles goed uit de bus kwamen en vooral waardering was voor de looproutes die duidelijk waren aangegeven en goed werden opgevolgd. Dit gaf ze het vertrouwen dat we het ook in het clubhuis op een verantwoorde wijze konden invullen. De plattegrond met de looplijnen en nieuwe indeling van de zitjes in het clubhuis, liet duidelijk zien dat we er goed over nagedacht hebben.
Wel maakte de gemeente nog een onder voorbehoud dat de toestemming om open te zijn kan worden ingetrokken mocht vanuit de veiligheidsregio besloten worden dat het niet meer verantwoord is. Bijvoorbeeld in geval van een tweede golf van besmettingen. Laten we dus met z’n allen voorzichtig blijven en de 1,5 meter in acht nemen.
Ander positief nieuws is dat vanaf 1 juli ook toeschouwers weer zijn toegestaan op het park. Wel op 1,5 meter afstand, maar dat zou, gelet op de toeschouwersaantallen die onze leden trekken, geen probleem moeten zijn. Dit is vooral goed nieuws voor de ouders van onze jeugdleden die nu weer welkom zijn om op 1,5 meter afstand van elkaar naar de trainingen van hun kinderen te kijken.
We kijken er naar uit om weer samen wat te drinken en bij te kletsen in het clubhuis. Speciaal voor de herstart gaat de barcommissie uitpakken met nieuwe seizoenbiertjes!