Extra corona maatregelen voor twee weken

05 november 2020

Gisteren zijn in de persconferentie van Rutte aanvullende maatregelen afgekondigd die vanaf vanavond 5 november 22.00 uur zijn ingaan. Deze maatregelen hebben ook gevolgen voor de mogelijkheden om te tennissen. Met name als gevolg van het terugbrengen van de maximale groepsgrootte naar 2 personen. Hierdoor gelden er voor leden van 18 jaar en ouder aanvullende maatregelen. Deze gelden voor een duur van twee weken tot 19 november. Hieronder geven we een overzicht van de nieuwe richtlijnen.

• Maximaal 2 volwassenen (vanaf 18 jaar) mogen met elkaar (binnen en buiten) sporten. Zij houden onderling 1,5 meter afstand. Tennissen kan dus nog, maar met maximaal twee personen op een baan (geen dubbelspel). De komende 2 weken is alleen enkelspel toegestaan. Dubbelspel boekingen voor de aankomende twee weken zullen worden verwijderd.
  • Voor trainingen geldt maximaal 2 volwassenen op een baan (excl. trainer); de trainingen voor trainingsgroepen van 4 volwassenen gaan door en zullen plaatsvinden op twee banen in groepen van 2 spelers per baan (met 1.5 meter afstand), deze groepen zullen niet gemengd worden. De lesgroepen van 8 personen zullen gesplitst worden waarbij de ene helft de eerste week les volgt (op twee banen) en de andere helft de tweede week. Leden die in een dergelijke lesgroep zitten, krijgen zo snel mogelijk te horen in welke week ze verwacht worden.
  • Kinderen t/m 17 jaar mogen in de oorspronkelijke groepen blijven spelen en trainen en hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden.
  • Publiek is niet toegestaan.
  • Kantine, kleedkamer en douches zijn dicht.

Zoals aangegeven gelden deze aanpassingen voor de duur van twee weken. Daarna vallen we automatisch terug op de richtlijnen van de afgelopen weken. We hopen weer op jullie steun te kunnen rekenen bij het naleven van deze richtlijnen. Gelukkig is het maar voor twee weken.