Corona maatregelen per 19 november 2020

18 november 2020

Gisterenavond is tijdens de persconferentie aangegeven dat de aanvullende maatregelen, die afgelopen twee weken waren ingesteld, donderdag 19 november komen te vervallen. Dit houdt voor onze tennissport in dat we weer mogen gaan dubbelen. De maatregelen die sinds 14 november gelden, blijven nog wel van kracht.

Voor de duidelijkheid geven we hieronder een overzicht van de maatregelen die vanaf donderdag 19 november gelden bij LTC Zelhem.

- kleedkamers zijn gesloten. Alleen de wc in het clubhuis is toegankelijk.

- dubbelen is toegestaan met inachtneming van de 1,5m afstand. Groepsgrootte is maximaal 4 personen (excl trainer). Twee keer per dag tennissen met maximaal 3 mensen is toegestaan als dit verspreid wordt over de dag. We houden daarvoor aan de er minimaal twee uur tussen de tennisactiviteit met de twee verschillende groepen moet zitten om de kans op besmetting beperkt te houden. Constructies met wisselen van partner en tegenstanders zoals bij het tossen zijn niet toegestaan.

- bij dubbelen is de richtlijn om bewust 1,5m afstand te houden. Dus geen fysiek contact, ook als dat betekent dat je soms een bal moet laten gaan. Ga niet samen op een bankje zitten, geef geen high fives en wissel met de klok mee

- Tennislessen gaan door. Dit is toegestaan met vier personen per baan exclusief de trainer. Bij groepen van 8 betekent dit dat de groep tijdens het lesuur in tweeën wordt gedeeld en vier spelers vast op baan 1 staan en vier spelers vast op baan 2. Er kan niet gewisseld worden tussen de banen. Niels ziet hier op toe en houdt er rekening mee met zijn oefeningen. Ook zal hij zorgen dat de 1,5 meter afstand gewaarborgd is bij zijn oefeningen.

- Publiek is niet toegestaan.

- Banen reserveren gaat alleen online. Iedereen mag maximaal 3 x per week op een doordeweekse avond (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag vanaf 19.00 uur) boeken. Op de overige dagen en tijdstippen is het aantal keren boeken per week niet meer beperkt. De voorwaarden die wel gelden zijn: je mag maximaal 2 uur aansluitend en maximaal 4 uur per dag boeken.

Natuurlijk blijven de afspraken met betrekking tot de manier van boeken bestaan:
• je boekt een baan voordat je gaat spelen
• je zorgt dat alle spelers in het systeem geboekt zijn. Mochten er na de oorspronkelijke boeking veranderingen (extra spelers/andere spelers) zijn, dan kan je de oorspronkelijke boeking annuleren en een nieuwe juiste boeking maken.
• je boekt alleen een baan als je echt wilt gaan tennissen. Moet je door overmacht de afspraak annuleren, dan doe je dat zo snel mogelijk zodat andere leden de mogelijkheid krijgen gebruik te maken van de baan.
• zijn er problemen bij het boeken, stuur dan een mailtje naar [email protected] Het is i.v.m. een eventuele corona uitbraak belangrijk dat we, ook achteraf, kunnen zien wie er wanneer op de baan was.

- kantine blijft dicht.

- volg de uitgezette routing.

- desinfecteer je handen bij aankomst en vertrek.

- en bij klachten blijf je thuis.